2017年4月4日 星期二

順從孩子意願,玩具無分性別。

我好開心亦好幸運小周董出世至今,唔算特別曳亦唔算特別難教,最開心仲要個樣同我好似,哈哈哈~ 其實我本身無特別鐘意生仔定生女,但BB個樣咁似自己,有時真係忍唔住幫佢帶下頭飾~ 哎呀!! 好攪笑...好可愛啊!!! (哈~Sorry我都有"全世界阿媽都覺得自己仔女最得意病"...哈哈)
嘻~我的基因強大,小周董越大越似我,餅印母子....(帶左頭飾其實真係有DD似母女~哈哈  )
不過唔知係咪小朋友每次見到帶完頭飾時,爸爸媽媽就會笑得特別開心,攪到佢有一排成日自己話要束頭髮同埋帶頭飾,工人姐姐幫佢整完個頭,佢不知笑得幾開心....我地見佢玩得咁高興,無乜太大阻止佢,不過老人家見到就唔太鐘意,所以大左就唔再玩lu。
小周董開始大,多左去朋友屋企,PLAY GROUP同埋返N班,我地開始了解到佢性格,任至喜好,發覺到原來佢係一個唔鐘意車的男孩,因為平時如果有一大堆玩具比佢選擇,佢會揀同公仔BB換衫,或者同小熊傾計,都唔會拎起一架車車玩。
到接近2歲時,小周董仲多左個興趣就係煮飯仔,去到邊只要有煮飯仔玩具都會玩足30-45分鐘,好投入。但當佢D興趣好似同其他大部份男孩子有分別時,身邊就總會有D朋友、親戚,曾經叫過佢: " 哎呀~ 公仔唔係男仔玩架,煮飯仔女仔先玩架,你玩車車啦~睇下呢架...個架....車車幾靚、幾有型!"
而做媽媽的我為左......唔想個仔好似好"特別",同埋心唸唔知係咪佢BB時同佢玩過頭飾,攪到佢連玩玩具都偏女性化呢? 所以我曾經努力嘗試比好多不同款車仔佢玩。但...小周董每次玩的反應就係.........呆!!! 好似玩呢架"名車",其他男仔玩到非常興奮,佢就木目表情玩左3分鐘...之後就大叫要落車,唔玩 =.=
Umm....可能自己一個玩唔開心,搵埋朋友仔一齊玩車可能會好D? 但結果....佢連隻腳都唔想踏入架車入面=.= 全程做出一個想要逃跑的姿勢...哈哈
次次同佢玩車玩機械人佢都唔多開心,所以我自己都開始有疑問,點解男仔一定要玩車? 點解男仔就唔可以鐘意粉紅色? 所以我決定上網做下RESEARCH,發現小周董的情況並唔罕見,好多媽媽都有我呢個經驗,不過有唔少媽媽會選擇強迫性主導小朋友興趣,例如完全唔買任何所謂的女仔玩具,屋企全部只有車、機械人、超人玩具等,小朋友無得選擇之下,自然就會愛上玩車呢d男仔玩具。
但我睇左幾篇文章都提及到好多研究報告指出,其實目前部分玩具都仲有被標籤「性別」,例如醫生、司機職業玩具上會用男孩頭像,護士、老師職業就用女孩頭像,咁樣原來好容易會導致兒童長大後產生「性別成見」,甚至影響兒童對於事物及長大後職業的選擇,玩具中存在著「性別成見」或者會對小朋友帶來深遠的影響
其實不同的玩具對兒童學習都可以產生不同作用:例如煮飯仔可以鍛鍊複雜順序的思維,容易與人分享;玩洋娃娃可培養看顧別人的能力,激發語言學習,培養同理心積木可以培養空間感,有助於養成基礎的算術思維等等... 所以玩具應該是無分性別的,等如女孩喜愛玩車,亦可以訓練手眼協調、想像力什至交通安全及不同車輛名稱等知識。
睇完一D專家分享我忽然覺得做父母其實唔應該強迫小朋友興趣,有時可能真係唔需要在乎太多外人的說話及目光。反正男孩子玩別人眼中女仔的玩具,暫時一D深遠影響我仲未見到,小周董鐘意玩公仔,唔知係咪咁令到佢日常生活中增加左同理心,公園見到有小朋友跌親佢會走過去扶起身,學校見到同學仔喊佢會問老師拎紙巾,幫同學仔抺眼淚,呢D表現都令我地覺得好感動。
而佢鐘意煮飯仔,對食物特別感興趣,所以同時好早就己經認識到不同食物的中、英文名稱、顏色等。
當然教導小朋友或者配合小朋友某種需要,我覺得倆夫妻都要有一致的共識,同埋大家齊齊作出適當的協調。就好似今次呢件事,我網上做過一D簡單RESEARCH再同爸爸慢慢溝通,我同爸爸都認同應該隨著小朋友興趣走,小周董鐘意煮野食,我地就早D比佢接觸真實食物,順便可以教導佢不同食物或調味料名稱,什至教導埋佢個人衛生、珍惜食物等知識,所以其實男仔玩煮飯仔都無咩唔好啊 ^^
最後我想講其實每一個小朋友都係獨一無二,每個人性格、喜好都唔一樣。作為新世代家長而家可以透過不同途徑接收好多不同信息或意見,有時真係要懂得"過濾",因為未必全部資訊或意見都是適合自己的,聽得太多提點,作出太多比較,辛苦自己又辛苦小孩最重要爸爸媽媽自己達成共識,一家人開心健康才是最重要呢 。
所以我覺得玩具應該係根據小朋友的喜好而揀,而唔係根據佢地性別,小朋友仲細,父母有時如果可以放手比佢地自由發展,可能會對佢地成長更有幫助,不同玩具只要家長在旁同佢地一齊玩,從旁教導,小朋友同父母一齊,就算只係玩隻臭襪都可以好開心呢。^^
嘻~有感而發,抱歉文章有點長,歡迎大家比下意見,如有任何邀稿或產品試用,請電郵聯絡: ppqq1437@yahoo.com.hk,我的其他15個BLOG分享包括: InstagramBlogspotWeshareshe.comtheZtyleBeautyExchangeELLE.comMamibuy駐站部落客ClassesWePlay星級bloggerstyle-tipsQOOZAU BlogiTrialEsdlife靚太clubMybb.com,  Oh爸媽、24partent駐站bloggerOpenRice
www.facebook.com/1437ritaandhim

沒有留言:

張貼留言